אתר זה "תורה-היום" אינו פרשנות למקרא. רבים וגדולים הם פרשני
המקרא, החל בחז"ל והמדרשים דרך גדול הפרשנים רש"י ונכדו הרשב"ם,
ועד לפרשנים האחרונים בהם אני מרבה לעיין, בייחוד במלבי"ם וב"דעת-תורה".
אני מנסה להביא בפניכם שאלות הניצבות בפני הקורא בן-זמננו ותשובות הנראות
לי. אודה ואתוודה, יש הרבה שאלות נוספות שאינני מביא אותן כי לא מצאתי להן תשובה
מספקת. לי אישית יש להן רק תשובה אחת והיא "אמונה", אך מאד אפשרי כי בין
קוראי יש מחונן ממני המסוגל לתת את המענה הנכון והראוי. אשמח אם אתה/את תציג
בפנינו את השאלה והתשובה – לתועלת כולנו.
אני מתרכז רק בתורה [ולא בנ"ך] שלה דרך משלה להצגת הדברים. עיקרה
הוא כמובן חוקים ומשפטים, אמונות ועקרונות, מצוות ואיסורים, אך הם מובאים בתוך
מסגרת סיפורית-הסטורית ותיאורים גיאוגרפיים משולבים בפרקי שירה נעלה, וזאת, לדעתי,
מתוך כוונה שנלמד מהסיפור [הכולל בתוכו פרק חשוב – הברית בין הקב"ה לעמו
ולנחלתו]. אך נזכור כל העת, התורה אינה ספר הסטוריה ואירועים הסטוריים מובאים
בה רק כדי שנלמד מהם. כאן אני משתמש ביתרון מסוים שיש לנו על הפרשנים הקדומים,
שימוש בידע העומד כיום לרשותנו, שלא היה מצוי להם. התמחותי בגיאוגרפיה-הסטורית
נותנת לי אפשרות להציב רקע המסייע להבנת הכתוב ומתוך כך גם למשמעותו.
התורה באה לעצב תודעה של עם ולחנך אותו להבין ולדעת.
נקודת המוצא שלי היא שהכתוב בה נאמר לדורות, וצריך לשמש אותנו כהדרכה
לחיינו היום.
איננו ברמת המפרשים הגדולים אך יש לנו מידע שלא היה להם כך שנקרא לזה כי אנחנו "גמדים על הכתפיים של ענקים"
איננו ברמת המפרשים הגדולים אך יש לנו מידע שלא היה להם כך שנקרא לזה כי אנחנו "גמדים על הכתפיים של ענקים"
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה