פורים ומגילת אסתר
הרמב"ם בהסתמך על מדרשים, אומר
[בסוף הלכות מגילה]: "כל ספרי הנביאים וכל הכתובים – עתידים ליבטל לימות
המשיח, חוץ ממגילת אסתר,והרי היא קיימת כחמישה חומשי תורה וכהלכות של תורה שבעל-פה
שאינן בטלים לעולם.אף מעל פי שכל זכרון הצרות –יבטל. ימי הפורים הללו לא יעברו
מתוך היהודים וזכרם לא יסוף לעולם".
לפי הבנתי, ואין לי יומרות רבות. שורש יחודה
של מגילת אסתר היא היותה 'מגילת-הסתר' . לאחר שבתקופת התנ"ך היתה התגלו
ה'לאומה כולה ובהמשך מסר ישיר על ידי הנביאים, ולאחריהם ע"י חז"ל
.הדורות הבאים ואנו בתוכם, צריכים להבין ולקבל שהקב"ה מנהל את עולמו בצורה נסתרת הנעלה מבינת אנוש .
כל התנהלות האירועים המובאים במגילה –גזירת השמד על ים ישראל, והצלתו המופלאה נעשים
מבלי ששם הקב"ה מוזכר בגלוי. והיא המסר החשוב המועבר אלינו. ולפי הרמב"ם
גם המשיח לא יהיה נביא ואנו נזכה להארה, אבל פיזית: "אין בין ימות המשיח
לימינו אלא שעבוד מלכויות בלבד"
ושוב לפי הבנתי –תיעלם הלאומיות והלאומנות
ומלחמות הדת וממילא "לא ישא גוי אל
גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה" "ומלאה
הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים"
במהרה בימינו, אמן !
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה