היטב מוסברת כאן
תורת הקורבנות - ההנחיה והשיטה
לדם, לאש, למזבח,
לכל נתחי הבהמה ניתנת הבלטה !
אבל אבקש להתייחס
היום אל השפה הרהוטה
המשתקפת בשלוש
מילים ברורות "אשר נשיא יחטא"
לא - "אם"
"כמו" "ואם נפש אחת תחטא" בסיכוי מאד
פושר
לא שימוש
מעורפל במילות תנאי - המוציאות מן ההקשר
לא התפתלות
מילולית של פוליטיקאי הנותן את ההכשר !
אלא תיאור מצב
עובדתי, שגם אם יתמהמה בא יבוא - "אשר"
ידוע לבורא
עולם שאיש אשר הגיע לשררה הנו מועד
במוקדם או
במאוחר, מבלי שישים לב, ומבלי שקולו ירעד
שררתו כבר תעבירנו
על דעתו, הוא יכשל מוסרית או לפחות ימעד
אז חשוב שיהיה
פק"ל קבוע למקרה כזה, שיהיה מוסדר ומתועד
ומאחר וזה
ברור וצפוי שתקלה ערכית כזו תקרה לו לנשיא
לאותו אדם בשר
ודם, אשר הגיע לפסגה, נגע בשיא
צריך שנדע מה
לעשות מן ההיבט המהותי ומזה הטקסי
"וכפר
עליו הכהן מחטאתו ונסלח לו"- גם אם החטא ממש עסיסי !
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה