שמענו מאת חתני היקר הר"ר
שמואל-יצחק אלעד הבהרה לדברי רבי עקיבא "וכל העם רואים את הקולות – רואים
את הנשמע ושומעים את הנראה".
אמר על כך אדמו"ר חב"ד: מהי
מהות ההבדל בין ראיה לשמיעה?
ראיה מאמתת דברים בצורה ברורה ומוחלטת –
אדם שראה דבר מה שוב אינו זקוק להוכחות
והסברים.
לעומת זאת – שמיעה אין לה עצמה
כזאת, וגם למי ששמע יכולים להיות ספקות והרהורים.
בעולם שלנו המציאות הגשמית היא
בבחינת 'נראה', ברורה ומוחשית, ואין צורך להוכיח את מציאותה. לעומת זאת המציאות
הרוחנית היא בבחינת 'נשמע' - מופשטת ודורשת הוכחות.
זה היה החידוש שהתחולל במעמד-הר-סיני –
המציאות הרוחנית [נשמע] נעשתה ברורה ומוחשית [רואים], ואילו המציאות הגשמית איבדה
מאמינותה והועמדה בסימן שאלה. כאשר התגלה רבש"ע על הר סיני נעשתה מציאות
הבורא מוחשית וברורה לכל ואילו העולם הגשמי איבד את ישותו העצמית, עד שהחלו תהיות
האם הוא בכלל קיים?
כך יהיה המצב לעתיד לבוא [בימות המשיח]
באופן קבוע, שנאמר "ונגלה כבוד ה' וראו כל בשר יחדיו כי פי ה' דיבר"
[ישעיהו מ'5].
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה