יום רביעי, 5 באוקטובר 2016

כי תבוא - עצמאות ישראל בארצו

הפעם אני ביודעין פרובוקטיבי, כי אני מאמין שהוראות התורה הן נצחיות ומכוונות גם לזמננו. נאמר בפרשה [דברים כ'ח 43-44]:
"מג הַגֵּר אֲשֶׁר בְּקִרְבְּךָ יַעֲלֶה עָלֶיךָ מַעְלָה מָּעְלָה; וְאַתָּה תֵרֵד מַטָּה מָּטָּה.  מד הוּא יַלְוְךָ וְאַתָּה לֹא תַלְוֶנּוּ; הוּא יִהְיֶה לְרֹאשׁ וְאַתָּה תִּהְיֶה לְזָנָב".
אבקש להזכיר, התורה מבחינה בין שני סוגי גרים: גר-צדק, וגר-תושב.
גר-צדק הוא נוכרי שהתגייר והיה ליהודי, ומרגע זה הוא יהודי לכל דבר, וההלכה אף אוסרת להזכיר שהוא גר [הרמב"ם בתשובתו לעובדיה הגר אומר שבתפילה יאמר "א-לוהי אבותי... אברהם יצחק ויעקב"].
גר-תושב הוא נוכרי הגר בארץ וקיבל עליו את חוקי היסוד [שבע מצוות בני-נח, הסברתי בהרחבה בפרשת 'בראשית']. הוא אינו יהודי, אך יש לו כל זכויות האזרח. עם זאת כאן התורה מזהירה שעלינו לשמור על מהות היהדות, ואם נאפשר לו שותפות בשלטון ['מדינת כל אזרחיה'] אנו עתידים לאבד את הארץ.

אני מצפה לתשובות זועמות, תוך שמירה על הכללים: א. אין לגעת בטקסט המקודש. ב. לכל קורא הזכות לדעה משלו ואין לפסול דעה נוגדת, אלא לנסות לשכנע תוך כבוד הדדי. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה