יום חמישי, 24 במאי 2018

תזריע מצורע

כבר הבהרנו [פרשת מצורע] כי מחלת הצרעת המתוארת במקרא אין לה קשר לכינוי שניתן בשפה העברית למגפת ה'לפרה'. במקרא היא סימון חיצוני שניתן, במיוחד לגדולי האומה, כאות אזהרה אל משה [שמיד נרפא], למרים הנביאה, למלך עוזיה, ולשלושת הקבצנים בשומרון.
נראה את הדברים המיוחדים [והתמוהים] החלים בצרעת המקראית:
[ויקרא יג 13]: "...יג וְרָאָה הַכֹּהֵן וְהִנֵּה כִסְּתָה הַצָּרַעַת אֶת-כָּל-בְּשָׂרוֹ--וְטִהַר אֶת-הַנָּגַע:  כֻּלּוֹ הָפַךְ לָבָן, טָהוֹר הוּא. "

ודינים המיוחדים לנגע זה: האדם אינו מוצא לבידוד [מחוץ למחנה] אלא רק לאחר קביעת הכהן [לא הרופא]; אם מתגלה הנגע בעת העלייה לרגל לירושלים נדחה בידודו עד לאחר החג; נכרי הנמצא בארץ לא חלים עליו מגבלות הצרעת.ש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה